Normandië - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van Marjolein Stoelinga - WaarBenJij.nu Normandië - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van Marjolein Stoelinga - WaarBenJij.nu

Normandië

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 Juni 2016 | Frankrijk, Deauville

Normandië

We zijn nu precies een week onderweg.
Helaas weinig kunnen zeilen, ondanks de juiste windrichting, er was te weinig wind om te kunnen zeilen.
Elke dag vroeg op dat is zeer vermoeiend.
Ik benijd degene niet die dat elke dag moet voor zijn werk.
Je denkt dat varen niet vermoeiend is, nou dan help ik je uit de droom, dat is het echt wel.
Dus als we in Dives sur Mer zijn dan blijven we daar eens lekker liggen.
Verheug me er helemaal op.
We hebben dan 275 mijl gevaren, dus het is weleens welletjes voor een paar dagen.
Ff tot rust komen.
Fietsen wandelen stadjes bekijken,
Leuke kleine stadjes zoals Honfleur Deauville Trouville Houlgate.
Over het strand wandelen, schelpen zoeken, misschien fossielen vinden, voor zwemmen zal het nog wel te koud zijn.
Toevallig varen we net langs Deauville.
We liggen inmiddels in Dives hier bloedheet. Prima haven maar wel heel veel kleine motorbootjes en die gruwelijke jetski's. Maar een prachtige omgeving dat is belangrijk. En het is weekend dus ook drukker, da's logisch hè. :-)
Na Dives gaan we richting Cherbourg en dan naar de kanaaleilanden Alderney Guernsey en Jersey.
Dag lieve vrienden, familie. Dit is voorlopig mijn laatste verhaal.
Bedankt voor jullie reacties, als jullie het vervelend vinden elke keer de melding te krijgen, kan je je afmelden, no hard feelings.
Dikke kus van de bemanning van de Rooie Rakker.


  • 12 Juni 2016 - 11:51

    Ralph:

    Was ik vorige maand nog. Enjoy!

  • 13 Juni 2016 - 18:01

    Micky:

    hi hi lui beest. een paar dagen lekker uitslapen bedoel je. rise and shine like the sun, blijf je lekker jong en fris van. ik zeg 'blijf' want je bent het al natuurlijk.
    xx

  • 22 Juni 2016 - 21:25

    Ernst:

    Leuk verhaal weer Marjolein ik ben er zo een die elke dag vroeg op moet maar blij ben ik er ook niet mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Deauville

Marjolein

Vijf jaar geleden zijn we naar Stockholm gezeild. We hadden hier 3 maanden de tijd voor. Dit is ons zo bevallen, dat we dit jaar weer 3 maanden hebben kunnen regelen op ons werk, maar nu gaan we de andere kant op. En hopen via Boulogne naar de Engelse Zuidkust te varen, langs de kanaaleilanden en via Bretagne weer terug. Ik ben zo benieuwd of het gaat lukken. Aan de Rooie Rakker zal het niet liggen, die ligt te popelen om weg te gaan. 5 jaar geleden zonder Truitje, de kleinzoon van Tina: Ivan paste op. Dit jaar zonder Gijs, de kleindochter van Tina: Zoë past dit keer op onze kat. Ik zal hem missen, maar hij is in goede handen en beter voor hem, en ook beter voor mij. Geen stress meer als hij uren wegblijft. Op naar Bretagne. Nou ja eerst maar eens naar Boulogne en dan verder.

Actief sinds 03 Juni 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5716

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 27 Januari 2017

Tijdelijke opslag voor dubbele foto's

03 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: